Come and be counted
International Convention Centre (ICC)
Darling Harbour w Sydney
ICMI (International Comission on Mathematical Instruction)
strona domowa konferencji: http://www.icme15.org
Will Morony - przewodniczący lokalnego komitetu organizacyjnego
opłata konferencyjna:
- early bird - 905 dolarów australijskich (do 31 III 2024)
- standard - 995 dolarów australijskich
- osoba towarzysząca 160 dolarów australijskich
rezerwacja noclegów, podróż, posiłki - we własnym zakresie
Międzynarodowy Kongres Edukacji Matematycznej (International Congres of Mathematics Education) spełnia dwie główne funkcje: stanowi okazję do naukowej dyskusji i prezentacji wyników najnowszych badań we wszystkich dziedzinach związanych z nauczaniem matematyki i ich zastosowania w praktyce nauczania oraz do spotkania międzynarodowej społeczności związanej z edukacją matematyczną (matematyków, dydaktyków, nauczycieli, decydentów, producentów i dystrybutorów zasobów edukacyjnych).
Cele kongresu:
- inspirowanie młodego pokolenia nauczycieli matematyki
- celebrowanie kultury najstarszych mieszkańców Ziemi i jej powiązań z matematyką
- koncentrowanie się na sposobach rozwoju i wzmocnienia działań w zakresie edukacji STEM
- zapewnienie każdemu uczniowi właściwej edukacji matematycznej
- dbałość o równoś szans i różnorodnośc edukacji matematycznej
- stworzenie zaangazowania i zaiteresowania społecznego problemami matematyki
- wzmacnianie kontaktóe międzynarodowych
- promowanie narzędzi i sposobów myślenia dla rozwoju nauczania integracyjnego w zakresie STEM.
W programie przewidziano referaty plenarne w tym wystąpienia laureatów nagród im. Felixa Kleina, Hansa Freudenthala oraz Emmy Castelnuevo, grupy robocze, panele dyskusyjne, prezentacje poszczególnych państw, komunikaty, warsztaty i wystawy. W programie przewidziano też wycieczki krajoznawcze po mieście i okolicy, wycieczki w góry (blue Mauntains, National Park), rejsy żeglarskie, spotkania ze zwierzętami w Taronga ZOO (karmienie kangurów,zabawy z misiami koala)
Referaty plenarne wygłoszą:
- Jill Adler (RPA)
- Iddo Gal (Izrael)
- Jason Sharples (Nowa Południowa Walia)
- Rina Zazkis (Kanada)
Odbędą się dyskusje panelowe na następujące tematy:
- Mathematics education effectively responds to humanity’s problems
- What counts as evidence in mathematics education?
Zostaną podsumowane badania prowadzone na następujące tematy:
- Challenges and perspectives of mathematics assessment
- Mathematics education and Indigenous perspectives
- Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens
- Interdisciplinary exchange among Mathematics Education, Psychology and Neuroscience
- Design-based research and its role in mathematics education research and practice
Powołane zostały 54 grupy robocze. Szczegółowy program będzie ogłoszony do 1 VII 2024.
Kongresy ICME odbywają się od 1969 roku co cztery lata (zawsze w latach przestępnych) pod auspicjami Międzynarodowej Komisji ds. Nauczania Matematyki (International Comission on Mathematical Instruction). Dotychczasowe spotkania ICME odbyły się w następujących miejscach:
- 1969 ICME 1 - Lyon, Francja
- 1972 ICME 2 - Exeter, Anglia
- 1976 ICME 3 - Karlsruhe, Niemcy
- 1980 ICME 4 - Berkeley, USA
- 1984 ICME 5 - Adelaide, Australia
- 1988 ICME 6 - Budapeszt, Węgry
- 1992 ICME 7 - Quebec, Kanada
- 1996 ICME 8 - Sewilla, Hiszpania www
- 2000 ICME 9 - Tokio, Japonia
- 2004 ICME 10 - Kopenhaga, Dania www
- 2008 ICME 11 - Monterrey, Meksyk www
- 2012 ICME 12 - Seoul, Korea www
- 2016 ICME 13 - Hamburg, Niemcy www
- 2021 ICME 14 - Shanghai, Chiny www
- 2024 ICME 15 - Sydney, Australia www