(Z)rozumieć teraźniejszość, myśleć o przyszłości – między wizją a praktyką w edukacji dorosłych
konferencja: 26-27 października 2022
w siedzibie organizatora
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych
ul. Dawida 1, 50-527 Wrocław
tel. 71 367 20 01, tel./fax. 71 367 23 16
e-mail:pedagog@pedagogika.uni.wroc.pl
informacji należy szukać na tej stronie
Patronat naukowy:
Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk
Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej
Ewa Musiał
tel. 71 376 20 01, kom. 509 426 342
e-mail: drewa11@wp.pl
Małgorzata Bednarska
tel. 71 376 20 01 wewn. 142, kom. 604116370
e-mail: tom_bed@poczta.onet.pl
Wiktor Żłobicki
tel. 71 376 20 01 wewn. 174, kom. 602380365
e-mail: wiktor.zlobicki@gmail.com
opłata konferencyjna: 420 zł (studenci i doktoranci 370 zł)
opłata obejmuje: materiały konferencyjne, obiady, uroczystą kolację, przerwy kawowe dojazd i noclegi we własnym zakresie
Program obejmuje obrady plenarne oraz w sekcjach, warsztaty dla nauczycieli i pedagogów, sesje plakatowe i spotkania z wykładowcami.
obszary problemowe:
- Spór o światopogląd w polityce oswiatowej
- Czy szczęście może być kategorią pedagogiczną? O projekcie pedagogiki pozytywnej (Nie)krytycznie
- O trzech rewolucjach w andragogice
- Edukacja właczająca jako szansa oraz wyzwanie dla współczesnej edukacji dzieci i młodziezy, uczących się osób dorosłych
Międzynarodowe konferencje "Forum pedagogów" odbywają się na UWr raz w roku począwszy od roku 1988. Dotąd poświęcone były następującej tematyce:
- I - 1988 - Pedagogika w systemie studiów uniwersyteckich
- II - 1989 - Wkład nauczycieli szkół średnich w kulturę polską w latach 1795-1945
- III - 1990 - Tożsamość pedagogiki w systemie studiów uniwersyteckich
- IV - 1991 - W poszukiwaniu zagubionej pedagogiki
- V - 1992 - W poszukiwaniu zagubionej pedagogiki
- VI - 1993 - Ku dialogowi w pedagogice
- VII - 1994 - Edukacja dorosłych w obliczu gwałtownej zmiany społecznej
- VIII - 1995 - Pedagogika w jej współczesnych uwarunkowaniach
- IX - 1996 - Od szkoły pamięci do szkoły rozwoju
- X - 1997 - Absolwenci Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego w teorii nauk społecznych i praktyce edukacyjnej
- XI - 1998 - Nowe wymiary działalności pedagogicznej w Polsce okresu przełomu ustrojowego
- XII - 1999 - Rozumienie inności a pedagogika
- XIII - 2000 - Pedagogika a dylematy wolności
- XIV - 2001 - Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce
- XV - 2002 - Uniwersytet w sytuacji gwałtownych przeobrażeń cywilizacyjno - kulturowych; strażnik tradycji czy promotor zmian?
- XVI - 2003 - Zachowania dewiacyjne we współczesnym świecie. Przejawy - zapobieganie - terapia
- XVII - 2004 - Człowiek na edukacyjnej fali - współczesne konteksty edukacji dorosłych
- XVIII - 2005 - „Dzisiejsze czasy”- Edukacja wobec przemian w kulturze współczesnej
- XIX - 2006 - Wartości edukacji uniwersyteckiej w społeczeństwie uczącym się
- XX - 2007 - Estetyka - Sztuka - Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne
- XXI - 2008 - Ponowoczesne konteksty edukacji –audiowizualność, cyberprzestrzeń, hipertekstualność
- XXII - 2009 - Transdyscyplinarność pedagogiki. Wymiar teoretyczny i praktyczny
- XXIII - 2010 - Mikroświaty społeczne wyzwaniem dla współczesnej edukacji
- XXIV - 2011 - Nierówność szans edukacyjnych w Europie i w Polsce - przyczyny, skutki, koncepcje zmian
- XXV - 2012 - Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia
- XXVI - 2013 - Transgresje w edukacji. O przekraczaniu progów edukacyjnych
- XXVII - 2014 - Sukces jako zjawisko edukacyjne
- XXVIII - 2015 - Kultura popularna jako przestrzeń uczenia się
- XXIX - 2016 - Dom Rodzinny w doświadczeniu (auto) biograficznym
- XXX - 2017 - Współczesne przestrzenie dyskursu nad edukacją
- XXXI - 2018 - Codzienność jako wyzwanie edukacyjne. Wychowanie w demokracji i dla demokracji – teoria i praktyka
- XXXII - 2019 - Uobecnianie się inkluzji i ekskluzji w przestrzeni edukacyjnej
- XXXIII - 2021 - (Z)rozumieć teraźniejszość, myśleć o przyszłości – między wizją a praktyką w edukacji dorosłych