Tomasz Elsner - absolwent XIV LO we Wrocławiu, obecnie znany wrocławski matematyk
Salonik matematyczny "Od smyka do matematyka"
ul. Racławicka 11/1B (wejście od podwórza)
53-149 Wrocław
tel. 71 361 27 41
https://matmaigry.pl/
czynne: poniedziałek–piątek, godz. 9:00–18:00
Jest to seria zbiorów testów jednokrotnego wyboru z popularnych ogólnopolskich konkursów Alfik Matematyczny organizowanych od 1994 roku. Kolejne tomy zawierają zadania dla klas 3-4 SP, 5-6 SP oraz 1-3 GIM. Forma tego konkursu przypomina Kangura Matematycznego, jednak zadania są tu znacznie ciekawsze. Ich rozwiązanie nie wymaga dużej wiedzy szkolnej, raczej sprytu, wyobraźni i logicznego kojarzenia faktów. Są to często problemy nietypowe, na które trudno natrafić w sztampowych podręcznikach szkolnych, dlatego mogą ożywić i urozmaicić niejedną lekcję matematyki lub być wykorzystane w pracy indywidualnej z uczniami przygotowującymi się do różnych konkursów. Wszystkie zadania opatrzone są pełnymi rozwiązaniami.
Konkursy matematyczne dla najmłodszych
To zbiory testów jednokrotnego wyboru przeznaczonych dla klas 3-4 SP pochodzących z konkursu "Alfik Matematyczny” z lat 1994-2007. Zadania są niebanalne, ich rozwiązanie wymaga raczej sprytu i wyobraźni niż wiedzy szkolnej. Mogą być wykorzystane w pracy z uczniami przygotowującymi się do różnych konkursów. Dla początkujących stanowią doskonały trening twórczego myślenia.
Konkursy matematyczne dla uczniów szkół podstawowych
To zbiory testów jednokrotnego wyboru przeznaczonych dla klas 5-6 SP pochodzących z konkursu „Alfik Matematyczny” z lat 1994-2009. Zadania są dla uczniów ciekawe, bo nie przypominają standardowych zadań szkolnych, a ich rozwiązanie wymaga raczej wyobraźni i sprytu niż wiedzy szkolnej. Mogą być wykorzystane w pracy indywidualnej z uczniami przygotowującymi się do różnych konkursów, gdyż rozwijają umiejętność twórczego myślenia.
Konkursy matematyczne dla gimnazjalistów
To zbiory testów jednokrotnego wyboru przeznaczonych dla klas 1-3 GIM, pochodzących z konkursu „Alfik Matematyczny” z lat 1994-2009. Zadania są dla uczniów ciekawe, gdyż nie przypominają standardowych zadań egzaminacyjnych, a ich rozwiązanie wymaga często sprytu i wyobraźni. Mogą być wykorzystane w pracy indywidualnej z uczniami przygotowującymi się do różnych konkursów, gdyż rozwijają umiejętność twórczego myślenia.